Dermakanlah 1 klik Disini

Thursday, February 24, 2011

Lagak alim kucing

LANGGAR...Norlaila menunjukkan keretanya tercalar selepas melanggar
pagar rumah ketika disamun.



DUNGUN: “Saya tidak sangka lelaki berkopiah yang memandu kereta itu geng penyamun,” kata Norlaila Sulong, 32, selepas disamun seorang daripada sekumpulan empat lelaki di Kampung Gong Pasir dekat sini, kelmarin.

Kejadian jam 1.15 tengah hari itu membabitkan kerugian wang tunai berjumlah RM43,500 milik syarikat Norlaila bekerja yang disimpan di dalam beg tangannya.
Norlaila berkata, dia diarah majikannya mengambil wang itu di sebuah bank di bandar ini untuk membayar gaji pekerja dan selesai membuat urusan pengeluaran wang berkenaan pada jam 12.45 tengah hari.

“Saya sepatutnya segera balik ke pejabat, tapi membatalkan hasrat itu lalu ke sekolah untuk menjemput anak,” katanya.

Menurutnya, ketika memasuki lorong ke rumah ibunya di Kampung Gong Pasir bagi menghantar anaknya yang berusia sembilan tahun, dia berselisih dengan seorang lelaki yang berjalan kaki.

“Sebaik anak saya keluar dan menutup pintu kereta, lelaki yang berselisih tadi dengan pantas membuka kembali pintu sebelah penumpang dan bertanya di mana saya letak duit sambil mengancam mahu membunuh saya,” katanya.

Katanya, lelaki tidak bersenjata itu merampas beg tangan yang diletak di bawah kerusi depan sebelah pemandu dan berlaku tarik-menarik antara dia dengan suspek.

“Enjin kereta ketika itu masih hidup dan akibat pergelutan itu kereta bergerak ke hadapan dan terlanggar pagar rumah ibu menyebabkan saya terlepas pegangan tali beg tangan,” katanya.

Norlaila berkata, lelaki terbabit berlari sambil membawa beg tangan itu menuju ke sebuah motosikal Yamaha RXZ yang ditunggang rakannya tidak jauh dari rumah ibunya.

“Tidak jauh dari motosikal itu, ada sebuah kereta Proton Wira dinaiki dua lelaki dengan pemandunya memakai kopiah. Saya menjerit meminta tolong dengan harapan mereka akan membantu.

“Namun saya tidak sangka kedua-dua lelaki dalam kereta itu sebenarnya rakan penyamun terbabit kerana sebaik saya meminta tolong, pemandu kereta itu memecut kenderaannya mengiringi motosikal itu melarikan diri,” katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Dungun, Superintendan Dahlan Mohd Noor ketika dihubungi mengesahkan pihaknya menerima laporan berkenaan.

Beliau menasihatkan orang ramai yang membuat urusan pengeluaran wang yang banyak di bank supaya mendapatkan pengiring bagi mengelak kejadian sama berulang.


~~pesanan : air yang tenang jangan disangka tiada buaya... ~~
aku harap korang paham la ye pe yg aku nk sampaikan, kalau tak paham gak, wat2 le paham ye.. hehehe

1 comment:

  1. dunia sekarang, jangan mudah judge seseorang dengan luaran saja.

    ReplyDelete