Dermakanlah 1 klik Disini

Wednesday, July 27, 2011

Hadiah terindah Norman dan Memey

BAGAI bulan jatuh ke riba. Itulah perasaan Norman Hakim, 35, apabila ditanya tentang persiapan majlis resepsinya bersama bakal isteri, Memey Suhaiza Suhaimi, 23, yang akan berlangsung pada 28 September ini di Hotel Crowne Plaza Mutiara, Kuala Lumpur.

Bakal pasangan suami isteri itu hanya bawa tubuh sahaja kerana dari hujung rambut sampai kaki, semuanya ditaja tanpa perlu keluar sesen.

Kata Norman, dia tidak pernah menduga majlis perkahwinan yang dirancang oleh perunding perkahwinan Bill Bora bakal menjadi begitu gah serta di luar jangkauannya dan Memey yang hanya bercadang mengadakan majlis secara sederhana.

Norman yang bakal bernikah dengan Memey selepas Asar pada 24 September ini, di Felda Tenggaroh Selatan 1, Kota Tinggi, Johor, menganggap majlis yang ditaja sepenuhnya oleh Rafflesia The Pearl Centre, sebagai hadiah yang terindah.

“Kami tidak pernah termimpi bakal dirai dalam satu majlis gilang gemilang. Bagi saya apa yang dilakukan oleh pihak Rafflesia dan penaja-penaja lain adalah di luar jangkaan.

“Saya dan Memey tidak terfikir untuk buat majlis begitu gah. Bila dapat tahu kos perbelanjaannya sampai RM12 juta, saya jadi takut. Adakah saya bermimpi atau kenyataan. Ini adalah rezeki yang tidak diduga,” katanya teruja.

Jelasnya, kalau ikut perancangan, mereka hanya tumpukan perhatian pada majlis wajib selain majlis khatam al-Quran serta berinai yang akan dilakukan di sebelah pihak perempuan sebelum bersanding pada 25 September ini.

Kata Norman atau nama sebenarnya, Mohamed Norhakim Zaidon, untuk majlis di Kota Tinggi, ada juga tajaan daripada beberapa pihak dan justeru itulah dia dan Memey tidak dapat menahan perasaan gembira.

“Apa yang boleh saya kata adalah syukur. Allah memberikan rezeki yang banyak kepada kami setelah apa yang telah kami lalui sebelum ini. Bagi saya ini bukanlah satu perkahwinan perniagaan tapi kerjasama antara dua pihak. Orang lain kalau mendapat peluang sebegini pun tidak akan menolak,” katanya.

Norman yang bakal bergaya dengan sut rekaan daripada Lord‘s Taylor berkata, hasil daripada perbincangan yang tercetus sejak tiga minggu lalu, mereka juga diberi kebebasan untuk menyuarakan pandangan.

Bagaimanapun, katanya, apa yang dikemukakan oleh penaja tidak ada bantahan daripadanya dan Memey kerana semua yang terbabit dalam perancangan majlis tersebut merupakan pakar dalam bidang masing-masing.

Dalam pada itu, Norman ketika ditanya adakah dia akan mengundang bekas isteri, Abby Abadi untuk hadir ke majlis respsinya kelak.

“Insya-Allah, saya akan undang dia dan anak-anak ke majlis itu nanti tetapi terpulanglah kepadanya,” katanya yang turut mendapat ucapan tahniah daripada Abby.

Sementara itu, Memey yang mengikuti kursus perkahwinan di Bangsar pada minggu lepas berkata, apa yang bakal dilalui umpama mimpi kerana tidak pernah terlintas di fikirannya akan memakai pakaian bernilai RM500,000.

“Terasa diri seperti bidadari. Tidak pernah Memey mengenakan pakaian semahal itu. Itulah yang dikatakan rezeki kerana tidak semua orang berpeluang. Bagi Memey, majlis yang bakal berlangsung di Kuala Lumpur itu merupakan hadiah paling bermakna,” akuinya.

Memey yang bakal bercuti dua minggu daripada berlakon untuk menumpukan perhatian pada persediaan majlis di kampung berkata, acara di Johor lebih berkonsep perkahwinan taman.

-sumber utusan malaysia online-

1 comment: